09022010

on Monday, February 8, 2010

hari ini seperti biasa..bangun awal pagi untuk bersedia ke tempat kerja di shah alam..terlewat sedikit dari biasa, semalam menyiapkan bahan untuk modul KAFA dan bahasa arab sehingga jam 1 pagi..terlepas fadilat berjemaah untuk solat subuh bersama anak-anak al-ijabah..


hari ini mereka yang bersekolah di sunway akan mengadakan latihan untuk pesta sukan yang akan berlangsung pada esok (rabu) dan khamis..jadi, 3 hari persekolahan akan dianggap 'cuti' oleh mereka..cuti dari kelas, cuti dari rutin, dan cuti dari segala homework.. yeayyy! :) hehe..


yang berada di sekolah dan tahfiz di shah alam ni (aku le tu) bekerja seperti biasa..mungkin hari khamis diberikan pengecualian untuk bersama2 mereka yang bersekolah di sunway untuk menyambut temasya sukan sekolah..tak tau la cmana, semuanya bergantung kepada pihak pengurusan dan pentadbiran sekolah..


insyaallah kalau tak ada aral apa2, akan pulang ke kota bharu sama ada khamis atau jumaat ni sempena CNY, tempoh brapa lama tu masih tak dapat dipastikan lagi, akan tanya Kak Anis, pengetua..tapi dia baru sahaja selamat melahirkan anaknya yang keempat semalam..tahniah! moga cahaya mata yang keempat ini akan menambahkan rezeki dan keberkatan buat Kak Anis dan Ustaz Muhammad sekeluarga..insyaallah..rindu dengan kaklong dan zulfa yang dah dekat 2 bulan tak berjumpa..siap la dorang nnt kena nyakat ngan pokyin..hehe..


okeh, nak sambung siapkan modul bahasa arab dan jqaf..hari ni belajar pasal keistimewaan alquran dan sejarah ringkas pengumpulan alquran di zaman khalifah Uthman r.a, yang lebih dikenali dengan nama Rasam Uthmani..bahasa arab mcm biasa, lebih kepada mufradat (vocab), perbualan, dan asas nahu (grammar)..

moga berjumpa lagi!!

0 Reaksi Hati:

Post a Comment

Anda Bagaimana?