:: tiada cerita ::

on Saturday, February 13, 2010

hm...1st day cuti yang agak membosankan..tak tau mata dah brapa kali tido dan terlelap sepanjang hari ni..nak menghabiskan satu hari ni pun rasa mcm terseksa juga sikit2 :) nak tunggu sampai hari selasa nanti..tak tau la cmana..harap-harap ada program esok atau lusa..sekadar duduk, dan terbaring bagi yang dah biasa buat keje sepanjang hari..bukanlah satu pilihan yang agak baik..ya berehat ada kalanya perlu, tapi berehat untuk sepanjang hari tanpa ada apa-apa aktiviti hanya akan mendatangkan rasa bosan dan keboringan..

aduh..tak pasal-pasal membebel dalam blog ni,hehe.. ada kereta pun susah, takde kereta pun agak menyusahkan juga.. :) hati manusia tak akan pernah rasa puas dengan apa yang tiada, lebih teruk lagi yang tak pernah rasa puas dengan apa yang dia ada..banyak beza tu..kadang-kadang kita menilai kebahagiaan dengan material...ada yang menilai kebahagiaan dengan kasih sayang dan perhatian..walaupun hakikat kebahagiaan itu semuanya datang dari hati..penilaian dan definisi kebahagiaan tak akan sama untuk semua orang..fahaman materialisme biasanya mendahului, melebihi peranan yang dimainkan oleh hati dan keinsanan yang ada dalam diri manusia..

bukan saya anti kebendaan, semua itu perlu..kerana ia juga dianggap sebagai kelangsungan untuk kehidupan kita..cuma yang jarang ada pada setiap orang ialah rasa kesederhanaan dalam diri, dalam kehidupan.. memberi prioriti dalam hidup, apa yang mustahak, apa yang perlu, dan apa yang tidak diperlukan..dalam hidup, dalam pekerjaan, dalam pelajaran, dalam apa juga peranan kita di dalam kehidupan, jangan lupa soal prioriti, dan cara kita meletakkan kesederhanaan (al-wasotiyyah) dalam segalanya..

sekadar berkongsi..moga yang baik itu dapat dirasa bersama...boring-boring ni, tangan yang menaip ni pun bole tahan jgk ye..ehe..

salam untuk semua!

0 Reaksi Hati:

Post a Comment

Anda Bagaimana?